Nákresy:
Rozvod SV
1 – vačkový hřídel,
2 – zdvihátko,
3 – pružina,
4 – ventil.
Je to rozvod s postranními ventily. Vačkový hřídel je v klikové skříni. Je jednoduchý a má malé vratně pohybující se hmoty.
Rozvod OHV
1 – vačkový hřídel,
2 – zdvihátko,
3 – rozvodná tyčka,
4 – vahadlo.
Ventily v hlavě, ovládané tyčkami od vačkového hřídele, který je v klikové skříni. Je jednoduchý, snadno se seřizuje, má ale velkou hmotnost rozvodových součástí.
Rozvod OHC
1 – vačkový hřídel,
2 – vahadlo,
3 – pružina,
4 – ventil,
4 –
7 – vahadlo,
8 – vačkový hřídel,
9 – ventil,
10 –
Má vačkový hřídel v hlavě motoru. Pohyb z klikového hřídele na vačkový se děje buďto kuželovým soukolím (vpravo), nebo ozubeným řemenem (vlevo), nebo řetězem. Má malé setrvačné hmoty rozvodových součástí. Je vhodný pro rychloběžné motory.